loading...

گل و گیاه

نحوه مراقبت از گل و گیاه

صدفی بازدید : 59 دوشنبه 20 آبان 1398 نظرات (0)

آشنایی با سریش زینتی


یک پیاز گل محقر می‌تواند با گذشت چند ماه به یک گیاه زیبا و ستودنی تبدیل شود؛ سریش زینتی یا نیلوفر دم‌روباهی نمونه‌ای خوب از این دگرگونی شگفت‌آور است؛ شما می‌توانید، از یک غده‌ی چوبی و عنکبوت‌مانند، گل‌هایی با خوشه‌های مخروطی و پرگل که بسته به گونه‌اش گاه 2 تا 2.5 متر رشد می‌کنند پرورش دهید. موقع خرید این گیاه اطمینان حاصل کنید که به میزان کافی از آن تهیه کرده‌اید چرا که در این صورت نگران چیدن تعدادی از گل‌هایش برای گلدان منزل‌تان نخواهید بود؛ نیلوفر دم‌روباهی به عنوان گل شاخه‌بریده نیز مطرح و قابل استفاده است. جنس Eremurus شامل 40 گونه متفاوت می‌باشد که بومی آسیای مرکزی به‌ویژه مناطق مرتفع و صخره‌ای هستند.

 

صدفی بازدید : 60 جمعه 17 آبان 1398 نظرات (0)

چگونه گل لادن را بکاریم و از آن مراقبت بکنیم


با این که انواع زیادی از گل لادن را می‌توان در سبدهای آویزان قرار داد اما نوع جمع و جور گل لادن، انتخاب بسیار عالی برای باغچه است. این مقاله دستور العمل‌هایی را در مورد کاشتن گل لادن از بذر، همراه با اطلاعاتی در مورد نور، آبیاری و شرایط خاک فراهم کرده است. گل لادن نباید با گیاهان متعلق به جنس لادن و خانواده‌ی براسیکاکی اشتباه گرفته شود. آنها به جنس تروپائلوم تعلق دارند؛ لادن هم نام رایج آنها است.
صدفی بازدید : 56 سه شنبه 14 آبان 1398 نظرات (0)

شیپور طلایی یک گیاه با شکوه


شیپور طلایی گیاه خانگی معمولی نیست. این گیاه، گیاهی استوایی است که برای رشد و نمو خود به آب و هو ایی گرم و مرطوب نیاز دارد. شیپور طلایی می‌تواند با کمک شما از قیم بالا برود. البته می‌توان آن را به صورت بوته کوچکی هم پرورش داد.

سعی می‌شود شیپور طلایی را در درون 

صدفی بازدید : 60 شنبه 11 آبان 1398 نظرات (0)

نگهداری از گل شاه پسند


درختچه شاه پسند، گیاهی خانگی است نه آپارتمانی؛ زیرا نگهداری آن درون منزل و تماس تصادفی پوست (بخصوص پوست کودکان) با شاخ و برگ و خارهای آن موجب بروز خارش و ایجاد حساسیت می‌شود. با این حال اگر از آن دست افرادید که باغچه‌ای کوچک در حیاط منزل خود دارید، اطلاعات پی آمده برای نگهداری از این درختچه زیبا مفید است.
 

 
صدفی بازدید : 45 چهارشنبه 08 آبان 1398 نظرات (0)

شرایط نگهداری بنفشه آفریقایی


بنفشه آفريقايی يكی از زيباترين گياهان گلداراست كه نه تنها دارای گلهايی زيبا بلكه شاخ و برگ آن نيز از جذابيت خاصی برخورداراست زادگاه این گل افریقای شرقی است. در بنفشه آفريقايی برگهای سبز مخملی و کرک‌دار روی ساقه فشرده و کوتاه قرار دارند. بنفشه آفریقایی نسبت به طول روز بی‌تفاوت است و به همین علت در طول سال گل می‌دهد. رنگ گلهای بنفشه آفريقايی متنوع و به رنگ بنفش- آبی- قرمز - صورتی- سفید ظاهر می‌شوند. گلها به صورت کم پر و پر پر و پرچمها طلایی و به طرز زیبایی از وسط گلها بیرون زده‌اند بطوری که تناقض در رنگ پرچمها و گلبرگها گل را به صورت یکی از زیباترین مینیاتورهای گیاهی در آورده است.
 
 
صدفی بازدید : 59 یکشنبه 05 آبان 1398 نظرات (0)

پنج ایده برای استفاده از پوست موز در نگه‌داری گیاهان آپارتمانی


شما می‌توانید پوست موز خشک شده را در مرکز گلدان قرار دهید و یا آنها را زیر خاک گلدانتان دفن کنید. گل و یا گیاه شما به مرور زمان مواد مغذی پوست موز خشک شده را جذب می‌کند. از دیگر استفاده‌های پوست موز خشک شده، این است که وقتی می‌خواهید خاک گلدان را کاملا با یک خاک جدید جایگزین کنید، این تکه پوست موزها را با خاک جدید مخلوط کنید تا خاکی غنی برای میزبانی گل و گیاه خود داشته باشید.
صدفی بازدید : 53 شنبه 04 آبان 1398 نظرات (0)

اشتباهاتی برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی

گیاهان خانگی اصولا دوست دارند زنده بوده و زندگی راحتی کنار شما داشته باشند. آیا شما جزو آن دسته از افرادی هستید که هر کاری برای زنده نگه داشتن گیاهان خود انجام می ­دهند؟ اگر موجودی را به عنوان عضوی از خانواده خود می پذیریم باید مسئولیت نگهداری از او را نیز همیشه به گردن بگیریم. مانند انسان ها هیچ دو گیاهی کاملا شبیه هم نیستند و نیازهای متفاوتی دارند و صدالبته نحوه نگهداری شان هم مختلف خواهد بود. گاهی توجه زیادی و بی شک بی توجهی موجب از بین رفتن سبزی خانه گرم مان می شود. در سراسر دنیا قاتلان گیاهان خانگی از متدهای سریع و بی برو برگردی که معرفی می شوند، استفاده می کنند.
صدفی بازدید : 88 پنجشنبه 02 آبان 1398 نظرات (0)

قلمه زدن شمعدانی

بیشتر شمعدانی ها را اگر بحال خود بگذارند یک ساقه اصلی می دهد و وقتی این ساقه رشد کافی کرد...

قلمه زدن شمعدانی

 

متوقف کردن رشد بوته ها در شمعدانی

بیشتر شمعدانی ها را اگر بحال خود بگذارند یک ساقه اصلی می دهد و وقتی این ساقه رشد کافی کرد ، که اغلب گل هم ندارد ، شاخه های اطراف رشد می کنند، ولی اگر سر ساقه اصلی را ببریم یعنی پنسمان کنیم ، دو جوانه نزدیک محل قطع رشد می کنند و اینها هم به نوبه خود تا حدی رشد کرده و از آن به بعد شاخه هایی از اطراف ساقه اصلی رشد می کنند.
منظور از متوقف کردن رشد شمعدانی ، هم آهنگ و هم زمان کردن رشد جوانه ها می باشد . شروع رشد شمعدانی در بهار و توقف در رشد و تولید گل آن در اواسط تابستان است و شروع مجدد رشد شمعدانی در موقع کوتاه شدن طول روز یعنی پائیز می باشد.
صدفی بازدید : 69 دوشنبه 29 مهر 1398 نظرات (0)

کاشت هسته انبه در گلدان + آموزش تصویری

با کاشتن هسته ریشه دار شده انبه شما می توانید به یک گیاه انبه خانگی زیبا و مقاوم دست یابید، درختان انبه عمری طولانی دارند، میوه های انبه در دمای 22-18 می توانند به طور کامل برسند.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 36
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 67
  • بازدید ماه : 60
  • بازدید سال : 1,038
  • بازدید کلی : 4,470